Avizul anual2025-10-07T07:06:36+00:00

Avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei este documentul care permite asistentului medical/moaşei să profeseze legal.

Avizul se eliberează numai membrilor OAMGMAMR care sunt angajaţi în sistemul sanitar ca asistenţi medicali sau moaşe – voluntari sau cu contract de muncă, respectiv care au încheiat contract de prestări servicii în regim indepenedent. (Hotărârea 35/2015 din 4 decembrie 2015 privind eliberarea Certificatului de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România însoţit de avizul anual).

Avizele se eliberează la începutul carierei profesionale sau în perioada 01 octombrie – 31 decembrie pentru următorul an calendaristic.

Art. 9. — În cazul membrilor OAMGMAMR care la data solicitării nu îndeplinesc condițiile pentru eliberarea avizului anual și al celor care solicită avizul după data de 31 decembrie, eliberarea avizului anual se va face cu valabilitate începând doar de la data îndeplinirii tuturor cerințelor legale. (conform Hotărâre nr. 25 din 12 octombrie 2023 privind aprobarea Procedurii de eliberare a avizului anual pentru exercitarea profesiilor de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, în regim salarial, independent sau în regim de voluntariat pe teritoriul României (format .PDF).)

Asistenții medicali angajați în spitale se pot adresa reprezentanților OAMGMAMR din unitatea angajatoare.

Pentru primirea avizului (pentru membrii OAMGMAMR deja angajați), sunt necesare următoarele documente:

➢ Cererea de eliberare a avizului anual pentru autorizarea exercitării profesiei (format .PDF) – se poate descărca de aici

➢ Poliţa de malpraxis valabilă pentru perioada 1 ianuarie – 31 decembrie a anului pentru care se eliberează avizul;

➢ Raportul per salariat din Revisal, datat şi ştampilat de angajator sau Extras salariat din REGES (Registrul General de Evidență a salariaților) Online. (Aceste documente au o valabilitate 30 de zile calendaristice.)

➢ Întrunirea celor 30 credite EMC aferente anului anterior celui pentru care se eliberează avizul – pentru asistenții medicali care exercită profesia mai mult de 6 luni într-un an calendaristic.

➢ Copie carte de identitate (pentru cărțile electronice de identitate este necesară inclusiv copia de pe verso (pentru data emiterii și autoritatea emitentă), trebuie atașată și adeverința cu adresa de domiciliu).

➢Dovada achitării cotizației de membru (cu excepția salariaților cărora li se reține de către angajator și se virează).

Avizul anual pentru autorizarea exercitării profesiei se depune în original la angajator şi este valabil de la data emiterii şi până la sfârşitul anului pentru care a fost emis, cu condiţia să nu fi intervenit modificări în statutul profesional al solicitantului.

„Obligativitatea realizării creditelor se referă la perioada exercitării profesiei. Sunt exceptaţi de la obligativitatea de a cumula creditele stabilite pentru un an calendaristic membrii OAMGMAMR care au profesat o perioadă mai mică de şase luni în anul calendaristic respectiv şi asistenţii medicali nevăzători”, precizează Programul Naţional de Educaţie Medicală Continuă. De asemenea, „din totalul de credite necesar avizării anuale, cel puţin 1/2 trebuie să fie realizate prin cursuri”.

Potrivit Programului Naţional EMC, „asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali care nu realizează anual numărul minim de credite stabilit de Consiliul naţional al OAMGMAMR li se poate suspenda dreptul de liberă practică, până la realizarea numărului de credite respectiv, conform art.46 alin.4 din OUG 144/2008”.

Citește

Hotărâre nr. 25 din 12 octombrie 2023 privind aprobarea Procedurii de eliberare a avizului anual pentru exercitarea profesiilor de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, în regim salarial, independent sau în regim de voluntariat pe teritoriul României (format .PDF).

Go to Top