
DESPRE
În conformitate cu Legea 278/2015, Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, în calitate de autoritate competentă, întocmeşte şi eliberează documentele (certificate etc.) necesare recunoaşterii în scop profesional a titlurilor româneşti de calificare de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical, în celelalte State Membre UE.
Dosarele pentru recunoaşterea în străinătate a studiilor din România se depun la filiala judeţeană/a Municipiului Bucureşti a OAMGMAMR, la care solicitantul este membru. Dacă solicitantul nu este membru OAMGMAMR, va depune dosarul la filiala pe a cărui rază teritorială își are domiciliul.
DOCUMENTELE NECESARE
Dosarele se depun personal (sau de către un mandatar pe baza unei procuri sau împuterniciri notariale) la sediul Filialei Mureș.
Lista documentelor necesare la dosar pentru asistenții medicali generaliști, asistenții medicali de obstetrică-ginecologie/moașe și asistenții medicali din alte specialități cu/fără experiență profesională se regăsește în Anexa III(1-5) a Hotărârii 7/17.03.2016 a OAMGMAMR pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea şi eliberarea documentelor care atestă titlurile româneşti de calificare de asistent medical generalist, de moaşă şi de asistent medical, în vederea recunoaşterii profesionale de către celelalte state membre ale Uniunii Europene, de statele aparţinând Spaţiului Economic European şi de către Confederaţia Elveţiană.
Titularul își asumă întreaga responsabilitate privind autenticitatea documentelor depuse.
Documentele de recunoaştere (Certificat sau Recomandare) sunt întocmite la nivelul structurii de specialitate a OAMGMAMR Național, care le trimite la filiala Mureș și se pot ridica personal (sau prin împuternicit, prin procură notarială) de la sediul filialei în termen de 30 de zile de la înregistrarea dosarului complet.
Date de contact:
E-mail: [email protected]
Telefon: 0265-218.395; 0731316724
Documente necesare:
1. Cerere de depunere a dosarului (se poate descărca de aici)
2. Copie după actul de identitate;
3. După caz, documente de schimbare a numelui – în copie (se va prezenta și documentul în original)
4. Diplomă de bacalaureat/după caz Certificat de absolvire 12 clase – în copie (se va prezenta și documentul în original)
5. Documentele de studii de asistent medical generalist prevăzute în coloana I a
anexei III (1-5) a Hotărârii 7/17.03.2016 a OAMGMAMR – în copie (se va prezenta și documentul în original)
6. Foaia matricolă/ Suplimentul la diploma – în copie (se va prezenta și documentul în original)
7. Adeverința cu perioada de școlarizare de la școala postliceală/ facultate (după caz) – ÎN
ORIGINAL;
8. Copie după cartea de muncă sau, în cazul angajatorilor din sectorul privat, contractul
individual de muncă însoțit de actele adiționale (după caz), semnate și parafate conform cu
originalul de către unitatea care le eliberează.
9. Adeverința de vechime, conform modelului din Anexei II, sau extras din REVISAL semnat,
parafat și înregistrat de către unitatea care îl eliberează – ÎN ORIGINAL. Extrasul din REVISAL
trebuie să conțină următoarele mențiuni: funcția, norma de încadrare, data de început și de
sfârsit a raporturilor cotractuale și, după caz, concediile fără plată, cele de creștere a copilului,
concediile medicale, eventualele suspendări ale contractului individual de muncă.
10. Document din care care să rezulte că exercitarea profesiei pe teritoriul României s-a facut
cu Aviz pentru autorizarea exercitării profesiei – acest document se va elibera de Filiala Mureș unde s-a depus cererea.
11. Copie după chitanța (taxa este de 100 de lei şi poate fi achitată în contul OAMGMAMR Mureș)
Certificatele de reconversie profesională/specializări
Vă informăm că certificatele de reconversie profesională respectiv certificatele de [...]
Gala Asistenților Medicali și Moașelor, Ediția III
Get the latest insights, market trends & inspiration!
Examenul de grad principal sesiunea 2025
Get the latest insights, market trends & inspiration!